Marketingowe Prawa Kotarbińskiego

http://www.goldenline.pl/jacek-kotarbinski
inspiracja Prawami Murphyego🙂

(c) 2010 Jacek Kotarbiński | kopiowanie dozwolone pod warunkiem podania źródła🙂

Marketingowe Prawa Kotarbińskiego

1. Ilość i konieczność znaczących modyfikacji w planie marketingowym jest odwrotnie proporcjonalna do czasu pozostałego do prezentacji przed zarządem firmy.

2. Obserwowana przez Twojego szefa obsługa targowa u konkurencji jest zawsze bardziej profesjonalna od Twojej.

3. Kiedy oddajesz folder do druku i zastanawiasz się, czy nie ma tam jakichś błędów, nie wierz w cuda — polegaj na nich!

4. Prowizoryczne reklamy przydrożne zawsze okazują się najtrwalsze.

5. Uśmiechnij się! Jutro czeka Cię więcej harówki!

6. Ilość przydzielanych zadań marketingowych rośnie odwrotnie proporcjonalnie do dni, jakie pozostają Ci do rozpoczęcia długiego urlopu.

7. Urlop marketera powinien być zakończony tygodniowym okresem przejściowym, przeznaczonym na ponowną aklimatyzację w firmie, przebrnięcie przez tysiące wiadomości elektronicznych i przekopanie się przez papiery do czerni biurka

8. Zawsze, kiedy pozostaną Ci już tylko kosmetyczne poprawki w prezentacji, pojawiają się informacje, które rujnują wcześniejsze założenia.

9. Prezesi nigdy nie interesują się analizami i studiami za 50 tysięcy i więcej; wyborem firmowego długopisu, gadżetu oraz kształtem modyfikowanego logo — zawsze.

10. Największym autorytetem marketingowym dla szefa pozostaje jego żona, matka lub kochanka. W dalszej kolejności córka. W przypadku posiadania więcej niż pięciu córek decyzje podejmowane są przez aklamację.

11. Kariera szefa marketingu w firmie zarządzanej przez właściciela posiadającego pięć lub więcej córek nie przekracza 3 miesięcy. Wyjątek: małżeństwo z najbrzydszą z nich.

12. Im prostsza do akceptacji jest reklama, tym więcej uwag ma szef.

13. Firmy dzielą się na trzy grupy: te, które rozumieją marketing, te, którym się wydaje, że go rozumieją, i te, które wydają ciężkie pieniądze na to, żeby klientom wydawało się, że rozumieją.

14. Jeśli Twój projekt marketingowy się nie uda, niewątpliwie uda się konkurencji.

15. Upojny seks szaleńczo zakochanych a seks z prostytutką — tym różni się prawdziwy program lojalnościowy od nachalnych prób zrobienia z klienta idioty.

16. Nie ma głupich marketerów, są tylko Markietanki.

17. Prawdziwy marketer to skarb. Trzeba go tylko wysoko wykopać. Najlepiej do zarządu.

18. Komunikacja szefa marketingu z główną księgową powinna być realizowana zgodnie z zasadami budowania pokojowych relacji obcych sobie cywilizacji.

19. Prawdziwy marketer nigdy nie dziwi się wymaganiom, jakie są mu stawiane przez służby księgowe.

20. Liczba zamawianych gadżetów nigdy nie będzie wystarczająca dla zespołów handlowych.

21. Rozwój marketingu w firmie blokują cztery zjawiska: ignorancja, głupota, komitety marketingowe oraz ludzie, którym się wydaje, że są guru marketingu.

22. Długość nóg specjalistki do spraw marketingu jest wprost proporcjonalna do prawdopodobieństwa jej udziału w międzynarodowej konferencji.

23. Odporny na idiotów dział marketingu zarządzany jest właśnie przez idiotów.

24. Zespół marketingu myślący na okrągło i kanciasty szef marketingu to bezproduktywna mieszanka paszowa.

25. Kanciasty zespół marketingu i myślący na okrągło szef marketingu to tartak, który słychać w całej firmie.

26. Im bardziej drżą Ci ręce, tym większe prawdopodobieństwo, że prezentacja nie odpali.

27. Im lepszy pendrive, tym gorszy laptop, który dostaniesz do odpalenia prezentacji.

28. W każdej prezentacji badań znajdzie się jakiś detal, który je podważy w całości.

29. Twój klient nigdy nie wie, czego chce.

30. Im dłużej trwają bloki reklamowe w telewizji, tym podawane są większe wyniki oglądalności.

31. Im gorsze parametry produktu, tym agresywniej próbuje się go sprzedać.

32. Ilość zastrzeżeń do pracy działu marketingu rośnie wprost proporcjonalnie do budżetu tego działu.

33. W żadnym słowniku marketingu nie ma słowa „niemożliwe”.

34. Złorzeczenia — to jedyny język używany przez handlowców na spotkaniach prowadzonych przez marketing.

35. To, czego nie napisałeś w planie marketingowym, zawsze będzie ważniejsze od tego, co napisałeś.

36. Im więcej stanowisk na wizytówce, tym mniejszy zakres kompetencji.

37. Wysokość faktury za opracowanie strategii marketingowej jest wprost proporcjonalna do kilogramów dokumentacji.

38. Dobry konkurent to zbankrutowany konkurent.

39. Nic tak nie rozkręca firmy jak rosnąca konkurencja.

40. Z prawdziwą konkurencją można współpracować. Ze szmaciarzami nikt nie chce nawet wyjść na boisko. Podłość i czarny PR trzeba tępić.

41. Wartość zakupów usług marketingowych jest wprost proporcjonalna do ryzyka projektów.

42. Im mniej rozumiesz z prezentacji agencji reklamowej, tym wyższą fakturę dostaniesz.

43. Każda agencja reklamowa z innego miasta będzie bardziej kompetentna od lokalnej.

44. Znane twarze to specjaliści od PR. Nieznane twarze to ludzie od propagandy.

45. Nie mów tego, tylko napisz.

46. Nawet najbardziej skomplikowaną strategię przedstawiaj w trzech punktach.

47. Im ciekawszy masz projekt, tym większe bzdury napiszą w press releases.

48. Ilość megabajtów danych rozsyłanych przez Twoje biuro prasowe jest wprost proporcjonalna do zdenerwowania odbierających je dziennikarzy.

49. Zespół marketingu dzieli się na trzy kategorie ludzi: Kwadratowych, Okrągłych i Markietanki. Okrągli myślą w milczeniu. Kwadratowi krytykują ich w milczeniu. Markietanki jazgoczą.

50. Marketer, który myśli, może zachowywać się dziwacznie. Wybaczcie mu.

13 uwag do wpisu “Marketingowe Prawa Kotarbińskiego

  1. Gratuluję Panu zasłużonego tytułu!
    Bardzo interesujące i trafne (niestety?) spostrzeżenia opisane z humorem🙂
    No i typowa bolączka środowiskowa – interpunkcja u Pana ,,leży”.

    Pozdrawiam i życzę kolejnych wygranych.
    Hubert Kaźmierski

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s