7 zasad marketingu Byrona Sharpa

Mówią o nim, że jest kontrowersyjny. Przenicowuje na wskroś istniejące prawdy i mity objawionego marketingu. Wyciąga konkretne dane i rzuca nimi na stół. Przez wielu marketerów uważany za guru, a jego pierwsza książka „Jak rosną marki?” została uznana w 2015 roku za jedną z najbardziej wpływowych publikacji w zakresie marketingu na świecie.  

Byron Sharp. Szef Ehrenberg Bass Institute for Marketing Science przy University of South Australia, jednego z wpływowych na świecie ośrodków zajmujących się badaniami efektywności marketingu. Pasjonująca postać. Oto kilka podstawowych tez z jego prac:

  • Zdecydowanie rośnie we współczesnym marketingu rola punktów styku z klientem i znaczenie analizy całej ścieżki zakupowej zarówno w fazie przedtransakcyjnej jak i potransakcyjnej. Obserwuj i analizuj customer journey.
  • Byron zaprzecza zasadzie Pareto, twierdzi że to nie tak, że 20% klientów odpowiada za 80% sprzedaży. Jest to według niego relacja 50:20.
  • Nie przesadzaj z promocjami cenowymi. W Polsce to szczególnie źle brzmi. Wiele firm bez nich nie wyobraża sobie funkcjonowania na rynku. Tyle tylko, że robienie biznesu na nieomalże zerowej rentowności lub totalnym minusie kończy się zawsze tak samo.
  • Bądź zawsze „front of the mind”. Wychodź do przodu, twórz rynek, bądź proaktywny. Proaktywność nie oznacza nachalności, namolności rynkowej. Staraj się być zawsze tam, gdzie klienci kupują.

Poznaj 7 złotych zasad Byrona Sharpa:

  1. Stale docieraj do klientów swojej kategorii. Prowadź ciągłą komunikację i wspieraj dystrybucję. Nigdy nie milcz.
  2. Upewniaj się, że Twoja marka jest zawsze łatwo dostępna. Komunikuj się zgodnie ze stylem życia użytkownika.
  3. Bądź zauważony, nie bądź nijaki, przechwytuj uwagę, angażuj, bądź wyrazisty.
  4. Korzystaj w pełni z wyróżniających i sensorycznych zasobów marki. Buduj doświadczenie klienta.
  5. Bądź konsekwentny, unikaj niepotrzebnych zmian, rewolucji, które nie są potrzebne. Utrzymuj markę „świeżą” i ciekawą dla innych.
  6. Odświeżaj i odbudowuj pamięć o marce. Pokazuj historie doświadczeń i wartości marki.
  7. Bądź konkurencyjny. Twórz marki, które klienci mogą łatwo kupić.

Zapraszam 5 września 2017r. do Warszawy na specjalną konferencję Przełom w marketingu, której specjalnym gościem będzie Byron Sharp.  Zobacz szczegóły.

Reklamy

Jedna uwaga do wpisu “7 zasad marketingu Byrona Sharpa

  1. Szczerze mówiąc nie miałem do czynienia wcześniej z Byronem Sharpem, ale właśnie przeczytałem ten wpis i nie pozostaje nic tylko się zgodzić. Moje doświadczenia, choć dużo skromniejsze, prowadzą do podobnych wniosków. Co więcej, parę godzin później dostałem do przeczytania poskładaną wersję artykułu, który niebawem ukaże się w Online Marketing Polska i uświadomiłem sobie, że dużo tych wniosków się pokrywa z tym, co napisałem – budowanie marki poprzez obecność w wielu kanałach, dbanie o customer experience, jak najwięcej punktów styku, których przejaw potem w Google Analytics widzimy w formie konwersji wielokanałowych, analizowanie customer journey, dążenie do bycia liderem lub szukanie nisz. To takie proste, a jednocześnie tak bardzo zaniedbywane w e-biznesie, e-commerce i w ogóle myśleniu o obecności online.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s