Cuda multimedialne

Zawsze jak mam organicznie do czynienia z firmowymi procedurami, to natychmiast wychodzą z nich jakieś cuda. Normalnie jak ślimaki po deszczu. A to cuda w Poczcie Polskiej, jak w Kanie Galilejskiej,  że już o praleczce nie wspomnę. Tym razem padło na Multimedia Polska. Firmę, o której krążą legendy, że mają poziom obsługi klienta typu sufit razy podłoga. To znaczy czasem trafisz na sufit wyżyn jakości, a czasem tarzasz się na podłodze ze śmiechu. Mnie akurat trafiło się to drugie.

Od pewnego czasu jestem szczęśliwie wyposażony w modem Multimediów, taki co z przewodu i bez przewodu emituje co trza, by być ze światem w kontakcie. Nikt w zasadzie na niego nie zwraca uwagi, stoi, mruga i pożera prąd jak trzeba. Coś jednak mu transfer spadał ostatnio, sprawdziłem i rzeczywiście. Miły Pan z Multimediów  przy pierwszym telefonie poinformował, że najlepiej jak sobie założę swój profil, wprowadzę dane routera i będę mógł sobie zarządzać niczym Jej Ekscelencja, wszelkie święta narodowe. – Dobra, myślę sobie – ile czasu może zająć założenie takiego konta? Minutę? Założyłem, w okienka wpisałem co trza i oczywiście się nie zalogowałem. Z absolutną niewiedzą dlaczego.

Wykonuję drugi telefon. Dowiaduję się, że najlepiej jak ściągnę instrukcję czyli konfiguracja modemu BSM. To w sumie pasjonujące, że w Polsce  wszystkie instrukcje muszą mieć  minimum 5 stron. Ściągnąłem. Czytam. Robię wszystko jak trza. Nie wspomnę o tym, że numer na modemie ma wielkość czcionki najwyżej czwóreczkę. Enter! Du*a …

Wykonuję trzeci telefon. – Na pewno Pan źle wpisał numer CM MAC! Konsultanci zawsze wiedzą wszystko na pewniaka. (to taki numer identyfikacyjny modemu).

– Panie! Cztery razy sprawdzałem (gotów na dictum „u mnie działa!”). – Ale czy Pan wpisywał małymi literami? – WTF? – Proszę sprawdzić w instrukcji – pada odpowiedź.

Jak wygląda numer CM MAC modemu? Na przykład tak: CM MAC 111ABC111ABC. Łączna liczba znaków: 17, a tymczasem w instrukcji stoi jak wół:” HFC MAC należy wprowadzać w formacie nnnnnnn gdzie n to cyfra szestnastkowa a zakresu [a-f0-9]. HFC znajduje się na naklejce na spodniej części modemu”. Jakbym znaczków nie liczył, na moim jest 17 znaków. Zagadka numer 1.  Nierozwiązywalna. Czytam instrukcję dalej. Na kolejnej stronie mam przypisik: „Ważne by użyć małych liter przy wprowadzaniu MAC w tym polu”. Bingo, myślę. Cóż za dbałość o wyjątkowe bezpieczeństwo. Ale tu się pojawia Zagadka numer 2. Małe litery mają być wszystkie? Samo słowo MAC? Czy CM MAC? Czwarty telefon….

 – Proszę Pana, tylko małe litery, tylko te, które dotyczą numeru modemu – mówi konsultant. Wpisuje. Znowu Sami Wiecie Co. – Wie Pan Co? Może ja panu podyktuję dokładnie co wpisuję w tym miejscu? I zaczynam: C M M A C …. – Zaraz, zaraz – mówi konsultant – Ale dlaczego Pan wpisuje „CM MAC”? – Jak to dlaczego – mówię – przecież tak jest dokładnie napisane, że o liczbie znaków nie wspomnę … Spuśćmy zasłonę milczenia na koniec tej sceny.

Walczyłem godzinę. Z czymś co powinno trwać minutę. Jak łatwo się domyśleć, każdy telefon jest poprzedzony pytaniem o numer buta, sruta i lato Muminków. A tutaj film, którym puentuję całość.

2 uwagi do wpisu “Cuda multimedialne

  1. uzytkownik mmpl

    mac adres każdego urządzenia sieciowego składa się z 12 znaków w trybie szesnastkowym. Każda wikipiedia to powie. Jak widać wszystko jest bardzo poprawne w instrukcji MMPL SA

  2. Chcialem Ci podziękowac za to, ze mogę radowac oko i duszę Twoimi swietnymi wpisami 🙂 Naprawde masz wielki talent, rzadko kto, kto ma taki talent chce dzielic się nim za darmo z innymi :p Oczywiscie mowa tu o talencie do pisania, niezaprzeczalnie wielkim talencie jaki to posiadasz 🙂 Pozdrawiam serdecznie 🙂

Skomentuj

