10/10: Mikołaj Nowak rozmawia z Jackiem Kotarbińskim, autorem książki „Sztuka Rynkologii”

Kilka dni, dziesięć pytań. Bez retuszu: Jacek Kotarbiński. Jeden z moich mentorów. I jeden z najciekawszych ekspertów, jakich spotkałem. Zwolennik wysokiej jakości treści i obiektywnych mediów. Gardzi – jak to określa – „urynalnym contentem” czyli ogłupiającymi zjawiskami nie tylko w sieci. Przed Wami Jacek Kotarbiński w szczerym wywiadzie.

Dzień pierwszy.
Mikołaj Nowak: – mówi się, że lepiej być najgorszym wśród najlepszych, niż najlepszym wśród najgorszych.  Z pozycji mentora: co w tych czasach wybierają młodzi specjaliści?

Jacek Kotarbiński: – Ostatnio robią karierę dwa słowa: „simply” i „smart”. Szukamy prostych recept i odpowiedzi na najbardziej skomplikowane pytania. Gotowych regułek, procedur czy słynnych „11 Złotych Sposobów na Wszystko„. Dla wielu młodych specjalistów głównym mentorem jest ich najbliższa rodzina: wujek Gugl i ciocia Wiki.  Kiedy pojawia się jakiś problem, najpierw pytają ich.

Czasem zanim pomyślą lub spróbują rozwiązać problem używając własnych, szarych komórek. To swoiste, mentalne wygodnictwo prowadzi na manowce, zabija kreatywność, promuje bylejakość i odtwórczość. Bardzo trudno pracuje się z ludźmi, w których na przykład korporacja czy toksyczny szef zabił wszelkie pasje, aspiracje, wartości. Są jak roboty, golemy, nastawieni na odwalenie pańszczyzny w zamian za przelew na konto i tyle. Żadnej chęci zawodowego rozwoju, tego błysku i iskry, którą mają niektórzy studenci. Trzeba na nowo takich ludzi budzić, zachęcać, otwierać, motywować. Czasem się udaje, czasem nie. Ale to ludzie budują firmy i osobowości marek, tak było, jest i będzie. Bryan Kramer użył w styczniu takiego sformułowania, że nie ma już podziału na B2C Business-to-Customer i B2B Business-to-Business. Dziś powinniśmy mówić o H2H Human-to-Human. Coś w tym jest.

CZYTAJ DALEJ >>>

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s