Nieogarnięci

Po czym poznać dobrą obsługę klienta?

20140408-102630.jpg
Po ilości Nieogarniętych – zmakdonaldyzowanych pracownikach, realizujących automatycznie procedury współpracy. Potrzebujesz trzech prostych informacji. Cena, termin, jakość. Wyślą Ci pdf 20MB z historią firmy do 3 pokolenia. Opisem złotych kutasów i srebrnych kandelabrów na ścianach. I skanem wszelkiej maści przyznanych statuetek. Milion wersji menu z poetycko brzmiącym „rozpływającym się delikatnie łososiem na dzikich płatkach migdałowych zapiekanym w królewskiej zalewie różanej”. W trzech wersjach językowych. Generalnie na jakiekolwiek zadane pytanie, dostaniesz ów pdf. Zawsze zastanawiam się, jak w świecie królujących multimediów nie można opanować prostej czynności kompresji grafiki czy optymalizacji plików.

Nieogarnięci nie słuchają klientów, Najczęściej korzystają z opcji Kopiuj-Wklej. Zjedzą Ci nerwy. Tracisz czas. Nieogarnięci odpowiedzą Ci zawsze tak samo. Bez względu na zadane pytanie. Nie słuchają. Nie interesują się logiką wypowiedzi. Wyłapują z rozmowy lub korespondencji słowa kluczowe. Twoje potrzeby ich tak naprawdę nie interesują. Liczy się statystyka sprzedaży. Im więcej wyśle maili z ofertą w pliku pdf 20MB dziennie, tym wyższe prawdopodobieństwo realizacji tygodniowego forecastu. Nieogarniętych nikt nie rozlicza z pitu-pitu z klientem. Cyfra się liczy. Tylko ona. Relacje? CRM? A co to takiego?

Drodzy Nieogarnięci! Ogarnijcie się.

Nieogarnięci bywają przydatni za to zawsze w jednym przypadku. Gdy do swojego maila np. z press releases wklejają Ci w CC aktualną listę dziennikarzy czy klientów.

Reklamy

4 uwagi do wpisu “Nieogarnięci

  1. Grzegosch

    Typowa rozmowa telefoniczna z nieogarem:
    Dzień dobry…tiu tiu tiu, miód na uszy, słodka bryza, jesteśmy dla Ciebie, miód, bryza, cukier aż mdli. Mam wspaniałą propozycję, miód, cukier, bryza…tiu tiu tiu.
    – Nie dziekuję ale chciałbym zapytać…
    – trzask słuchawki….bryzę wywiało.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s