Obalać stereotypy – Wywiad z Jackiem Kotarbińskim cz. 2 [Anna Miotk]

[Anna Miotk] – Czy można mówić o etyce w marketingu? Jaki Twoim zdaniem powinien być etyczny marketing, jakimi regułami się kierować?

[Jacek Kotarbiński] – To duży temat. Trudny. Natomiast jeśli etykę marketingu rozumieć jako etykę określonej profesji, to myślę że istotą jest brak sprzeczności pomiędzy tym czego wymaga firma, od tego jaki mamy system wartości.

Prosty przykład. Do dużej firmy przyjechał jeden z najpoważniejszych kontrahentów. Prezes polecił młodemu pracownikowi marketingu by zabawił jak najlepiej tego specjalnego gościa. Gość po załatwieniu spraw formalnych, miał ochotę na jedną, zasadniczą rozrywkę – wspólną wizytę w domu uciech i balangę z dziewczynami do białego rana. Prawo gościa. Na koszt firmy. Dla ułatwienia dodam, że marketer był miesiąc po ślubie, miasto małe, bezrobocie wysokie i wpadł w oko kontrahentowi, który okazał się biseksualny. Zadaję czasem to zadanie na różnych zajęciach i sprawia wiele problemów. Etycznych oczywiście. Jest wiele sfer specyficznych dla marketingu np. relacje z dostawcami czy agencjami reklamowymi. Marketer jest osobą odpowiedzialną za inwestycje w określone projekty, marki czy kampanie, a tam gdzie jest przepływ pieniędzy i decyzje, pojawiają się najróżniejsze problemy. Natomiast o kręgosłupie etycznym, zasadach panujących w firmie decydują ich właściciele czy w przypadku korpo – zasady kultury korporacyjnej oraz relacje z innymi ludźmi. Te kwestie są istotne dla każdego, kto chce mieć pełną satysfakcję ze swojej pracy.

CZYTAJ DALEJ >>>

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s