Największe wpadki marek w 2012r.

Tim Nudd opracował ranking największych wpadek marek w 2012r. na świecie. Pośmiejmy się, pomyślmy i wyciągnijmy wnioski. A jakie marki Twoim zdaniem w Polsce zaliczyły największe wpadki? Napisz do mnie wykorzystując formularz na dole strony.

20 | HARVEY NICHOLS

„Spróbuj powstrzymać swoje emocje” – taki przekaz zawierały reklamy domu mody Harvey Nichols, który pokazywał zdjęcia zasikanych modelek. Wielu ludzi było przeciwnych temu przekazowi, ale firma uznała, że to tylko „wizualna reprezentacja znanego wrażenia”

19 | AMAZON

Słodką wpadkę miał Amazon na billboardzie w Waszyngtonie w kwietniu. Pokazał pierwszą stronę „Kosogłosa” – ostatniej książki (wydanej w 2010r.) w trylogii Suzanne Collins „Hunger Games”. Strona ujawnia najważniejsze punkty fabuły dwóch poprzednich książek, psując efekt potencjalnym czytelnikom.

18 | IKEA

Sprzedawca mebli miał problem we wrześniu, po tym jak IKEA z Arabii Saudyjskiej wpadła na pomysł użyć Photoshopa by pozbyć się kobiet ze swojego katalogu. IKEA przeprosiła: „musimy zareagować i zrozumieć, że brak arabskich kobiet w katalogu stoi w konflikcie z wartościami grupy IKEA”

17 | HUGGIES

Marka pieluch szybko zmieniła kampanię „Dad Test” po tym jak w marcu pokazała ojców jako bezradnych i obojętnych opiekunów oraz zasugerowała, że dzieci nie mogą przetrwać, gdy mama jest daleko.Poprawiony spot pokazał ojców jako kochających i ostrożnych, nie stanowiących żadnego zagrożenia dla ich potomstwa.

16 | OREO

Oreo stało się ofiarą zamieszania na Twitterze, kiedy sieć kin AMC zbeształa markę we wrześniu pytając fanów, czy muszą za każdym razem przychodzić z tymi ciasteczkami na filmy.

15 | BIC

Marce BIC dostało się w sierpniu od sarkastycznych recenzentów Amazon, wyśmiewających zaprojektowane dla niej pióra „by zmieściły się w kobiecej dłoni” czy zaprojektowane jako „efektowna baryłka dostępna w różu i fiolecie”. Coś jak teksty na polskim Grouponie.

14 | BURGER KING

Zdjęcie w lipcu przesłane do 4Chan z podpisem „to jest sałata, którą jesz Burger Kingu”, które obiegło cały internet. Na podstawie geotagów, ustalono że zdjęcie zrobiono w BK w Mayfield Heights, Ohio. Trzech pracowników zostało później zwolnionych.

13 | SPY SUNGLASES

Ten „Szczęśliwy, że siedzi Ci na twarzy” billboard marki okularów Spy, miał przez 5 tygodni cieszyć oczy w Carlsbad w Kaliforni. Został rozebrany we wrześniu 2012r. po zaledwie jednym tygodniu, z powodu licznych skarg.

12 | NESTLE

Pierwsze, oficjalne zdjęcie Nestle w Instagramie w lipcu 2012r. Nie wyglądało zbyt dobrze. Przedstawiało niedżwiedzia podobnego do Pedobear – ulubionej, nieoficjalnej maskotki pedofilów. Firma została zmuszona do wytłumaczenia się i w ostateczności usunięcia zdjęcia.

11 | PETA

Spot PETA, przeznaczony na Walentynki, sugerował że meżczyźni na diecie wegańskiej, mają energię do niekończacego się seksu, pozostawiając po nich kobiety całkiem posiniaczone i wyczerpane. Przeciwnicy przemocy domowej znienawidzili tę reklamę. Podobnie jak wszyscy inni.

10 | HALE AND HEARTY

Sieć sklepów Hale and Hearty zmieniła swoją lokalizację informując w dość obsceniczny sposób o „Mary, która obsłuży każdego faceta pojawiającego się w naszym sklepie”. Ktoś włamał się do serwerów sieci i zmienił treść wiadomości, przekazując ją następnie do całej bazy subskrybentów. Sieć obiecała, że nigdy więcej się to nie powtórzy.

9 | STUBHUB

5 października 2012r. ktoś, kto myślał że jest zalogowany na prywatnym koncie Twittera, zamieścił obsceniczny TGIF na koncie marki StubHub. Doprowadziło to do szybkich przeprosin zawstydzonej marki.

8 | HEALTHNET

We wrześniu markę HealthNet złapano na umieszczaniu fałszywych tweetów na jego billboardach, od ludzi których konta nie istnieją.

7 | WALMART

Akcja promocyjna Wallmarta na Facebooku, polegająca na wskazaniu ulubionego sklepu, który odwiedzi raper Pitbull, wymknęła się organizatorom spod kontroli. Dzięki grupie dowcipnisiów, raper musiał odwiedzić Walmart w miejscowości Kodiak na Alasce. Stwierdził, że dla swoich fanów uda się gdziekolwiek będą na świecie 🙂

6 | GAP

30 października, GAP ostrzegał ludzi na Twitterze aby zachować bezpieczeństwo podczas huraganu Sandy, a przy okazji zrobić małe zakupy w serwisie Gap.com. Sieć przeprosiła za swoje działania.

5 | POP CHIPS

Ashton Kutcher nie zachwycił nikogo makijażem i ciężkim, indiańskim akcentem. Marka szybko zlikwidowała tę reklamę, wśród licznych oskarżeń o rasizm.

4 | HITLER STORE

Nie nazywaj swojego sklepu „Hitler”. Jeden przedsiębiorca już to zrobił i szybko musiał zmienić nazwę po globalnym oburzeniu.

3 | KITCHEN AID

Podczas debaty prezydenckiej w USA, 3 października 2012r. na profilu TT KitchenAid, ktoś wyrażał się niepochlebnie o babci prezydenta Obamy, która zmarła krótko przed objęciem przez niego urzędu. Tradycyjnie, napisane przez kogoś, kto myślał że jest zalogowany na koncie osobistym, a nie koncie oficjalnym marki. Marketer przeprosił, informując że „niesmaczne żarty w żaden sposób nie reprezentują wartości KitchenAid” oraz że wyciągnięto konsekwencje wobec tej osoby.

2 | BELVEDERE

Marka wódki została zasypana negatywnymi komentarzami po opublikowaniu tej reklamy na Facebooku w marcu. Charles Gibb, Prezes Belvedere złożył oświadczenie w odpowiedzi na incydent: „Chciałbym, aby osobiście przeprosić za obraźliwy post, który niedawno pojawił się na naszej stronie na Facebooku. To nigdy nie powinno mieć miejsca. Prowadzę obecnie dochodzenie w tej sprawie w celu ustalenia, jak to się stało i by mieć pewność, że nigdy nie zrobi czegoś podobnego ponownie.Treść jest sprzeczna z naszymi wartościami i głęboko żałuję tego kroku. Jako wyraz naszego żalu nad tym zakresie podjęliśmy decyzję o darowiznie na Rainn (Amerykańska, największa organizacja antyprzemocowa).

1 | LA REDOUTE

Francuska sieć odzieżowa La Redoute stworzyła najbardziej dziwaczną reklamę na stronie internetowej i w katalogu, umieszczając czwórkę radosnych dzieci na plaży, a w tle brodzącego, gołego kolesia po łydki w wodzie. Uciekajcie dzieci, uciekajcie ! 🙂

Na podstawie „The 20 Biggest Brand Fails of 2012. A shameful roundup of the year’s most humiliating marketing blunders By Tim Nudd”, AdWeek.

Reklamy

Jedna uwaga do wpisu “Największe wpadki marek w 2012r.

  1. Fajnie się czyta.. Czasami, Czasem nawet jestem zaskoczony, przestraszony, prześcignięty, wyprzedzony, zaczęty, zadziwiany, zaszokowany, zdziwiony, ale, jednak, jednakże, lecz zawsze pozytywnie. Częściej będę wpadać!

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s