Propaganda Markietanctwa (pojęcie)

Propaganda markietanctwa (propagowanie markietanctwa) – traktowanie dziedziny marketingu, jako bezpośredniego narzędzia przeznaczonego wyłącznie do wsparcia sprzedaży oraz utrwalanie stereotypów o „oszukańczej roli marketingu wobec społeczeństwa” (słynne „chwyty” i „tricki”). Rolą marketerów jest tworzenie wartości dla klientów i właścicieli, a nie realizacja zadań wyłącznego supportu dla sprzedaży. Propagandę markietanctwa uprawiają często laicy, którzy poznali kilka technik marketingowych jednak całkowicie nie rozumieją zasad ich używania. Czynią to również często ludzie przypadkowi, którzy uważają pracę w marketingu za lekką, łatwą i przyjemną oraz nie wymagającą kompetencji „twardych”, a jedynie behawioralnych.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s